Sunday 2 August 2009

BARUA BOLEH MINUM BEER SEKARANG

Fatwa Beer bukan minuman yang haram yang dikeluarkan oleh usyaz Ronnie patut dipatuhi oleh semua BARUA dalam PAS dan PKR... Inilah masanya mereka boleh pening-pening kepala sebab pertama kali dikeluarkan fatwa sedemikian oleh puak-puak yang mabukkan kuasa ini. Mabuk kuasa harus disesuaikan dengan mabuk beer.. sikit pun tak apa baru ada thrill.. baru boleh semangat nak berhimpun untuk menentang ISA.... tak gitu ustaz Ronnie.

Selepas ini saya pasti tok-tok guru dalam PAS akan mempertahankan fatwa tersebut dengan dalil dan nas yang dipetik dari al-Quran dan hadis seperti kebiasaannya... yang boleh menguntungkan mereka... demi mempertahankan rakan-rakan daripada DAP yang mereka anggap sebagai tuan... jika tidak akan larilah undi-undi kaum cina dan india. Ini mungkin membahayakan takut-takut kuasa politik mereka di Pulau Pinang, Kedah, Selangor dan mungkin Kelantan akan hilang begitu saja. Politik.. demi politik.. pasang dan pegang lilin tak apa.. tak menjejaskan akidah, minum beer pun tak apa sebab dah tak haram demi politik, dan tunduk kepada mayat pun ok juga.... sebab semuanya halal demi politik.

Oleh yang demikian kedai-kedai arak yang semakin berleluasa di Selangor akan diperkembangkan ke Pulau Pinang (memang dah banyak ni), Kedah dan kelantan.. itulah harapan uztaz Ronnie dan disokong oleh khalifah umar abdul aziz alias lim enggaporengge, ketua menteri pulau pinang.

Antara mabuk kuasa dengan mabuk beer.. mana lagi best ye...

Mabuk root-beer ok kut?

1 comment:

  1. salam, makin sesat mereka2 ini....puak2 haprak dari PAih senyap macam beruk kena selsema babi.

    ReplyDelete