Tuesday 26 May 2009

BARUA TAWAR RASUAH

SAIFUDIN NASUTION MENGAKUI ADA DUA PEMIMPIN PKR MENAWARKAN GANJARAN PADA AMINAH,TAPI BUKAN ATAS KAPASITI PKR

PRK DUN Penanti tiba-tiba menjadi bualan rakyat. Bukan kerana BN tidak bertanding tetapi amalan rasuah PKR telah dibongkar oleh salah seorang calon Bebas, Puan Aminah yang membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegah Rasuah mengenai tawaran RM 80,000 serta tawaran jawatan yang tinggi dalam kerajaan PR jika menarik diri dari menyertai PRK tersebut.

Laporan tersebut disertai dengan rakaman perbualan dan video bagaimana dua pemimpin PKR cuba menawarkan ganjaran tersebut. Fuh.. beraninya Pn. Aminah... tabik spring kepada beliau yang sebelum ini adalan Naik Ketua wanita PKR Pulau Pinang sebelum keluar dari parti itu.

Dalam kenyataan yang lain, Ketua PKR negeri Pulau Pinang mengugut akan menyaman Pn. Aminah berkaitan tuduhan sogokan dari pemimpin PKR itu.

Walau bagaimanapun kenyataan yang dibuat oleh Saifudin Nasution menghangatkan lagi suasana kerana terbukti ada cubaan menyogok Pn. Aminah... fuh dasyat.

Sama ada mendapat kebenaran dari ketua parti atau tidak, imej PKR kononnya bersih dari rasuah memang sudah tercemar. Mana mereka dapat duit ye...boleh sogok2 calon. Kes ini rasa saya tidak akan berakhir di sini sahaja malah akan berlarutan walaupun setelah tamat pengundian nanti.

Kata dulang paku serpih, mengata orang PKR yang lebih....

Aku teringat sebab apa BABI dipenjarakan dulu....sebabnya...rasuahla....

Akai ada ka?

No comments:

Post a Comment