Tuesday 9 February 2010

KEMENANGAN 8-1 SEBENARNYA UNTUK DYMM PADUKA SERI SULTAN PERAK

KEMENANGAN UNTUK SULTAN PERAK KEKALAHAN UNTUK DIKTATOR DAN KOMUNIS DAP

Assalamua'laikum dan Selamat Sejahtera dan Salam 1 Malaysia

DAULAT TUANKU
DAULAT TUANKU
DAULAT TUANKU
DAULAT TUANKU
DAULAT TUANKU
DAULAT TUANKU
DAULAT TUANKU
DAULAT TUANKU

Keputusan Mahkamah Persekutuan hari ini bukan sahaja memihak kepada Dato' Sri Dr. Zambry Abdul Kadir semata-mata, malah sebenarnya kemenangan tersebut adalah milik mutlak Sultan Perak, Sultan Azlan Shah sebagai payung dan ketua negeri Perak Darul Ridzuan.

Keputusan 5 hakim sebulat suara menyatakan bahawa kuasa melantik Menteri Besar adalah kuasa mutlak Paduka Sultan setelah permintaan membubarkan Dewan Undangan Negeri Perak oleh x-MB Nizar ditolak dan secara automatik jawatan Menteri Besar Nizar gugur.

Mahkamah juga menjelaskan bahawa undi tidak percaya tidak semestinya berlaku di dalam Dewan Undangan Negeri tetapi boleh berlaku di hadapan Sultan Perak. Ternyata kaedah yang digunakan oleh Paduka Sultan amat bijaksana dengan menemuduga kesemua 28 Adun BN dan 3 Adun Bebas diterima pakai oleh mahkamah. Sultan Perak yang pernah menjawat Ketua Hakim Negara sebelum ini sudah tentu menggunakan kaedah yang bijaksana dalam menjalankan tugas baginda tanpa melanggar apa-apa peruntukan sama ada dalam Undang-undang Tubuh Negeri Perak ataupun Perlembagaan Persekutuan.

Sebelum ini saya sudah menduga kemenangan ini berdasarkan kepada Perkara 43 (4) Perlembagaan Persekutuan yang saya catatkan di bahagian bawah blog saya ini.

Keputusan Mahkamah Persekutuan ini adalah muktamad memandangkan Mahkamah Persekutuan adalah badan rayuan terakhir bagi kes yang melibatkan krisis undang-undang dan Perlembagaan.


Keputusan ini telah memberikan kemenangan moral kepada Dato' Sri Zambry khasnya dan UMNO serta Barisan Nasional amnya dan saya amat yakin bahawa rakyat Perak yang cintakan keamanan dan kemakmuran agar mengucapkan syukur dan merasa lega dengan berakhirnya perebutan kuasa dan jawatan Menteri Besar Perak. Takdir Allah telah berlaku. Alhamdulillah.

Saya berharap selepas ini tiada barua-barua kepada anjing dan BABI yang akan berbaring di tengah jalan di seluruh negeri Perak untuk menarik perhatian dan simpati rakyat. Tiada lagi sidang DUN dalam di bawah pokok atau dewan hotel. Jangan pula selepas ini fitnah terus ditabur. maki hamun terus dilempar, dan perhimpunan haram di buat seantero negeri. Kami rakyat Perak sudah bosan dengan tindak tanduk barua-barua ini.

Saya mengucapkan takziah kepada Nga dan Ngeh (bukan kepada Nizar kerana dia tu hanya barua saja) kerana cita-cita dua bersaudara ini untuk menjadikan Perak di bawah pemerintahan mereka tidak kesampaian. Alhamdulillah Perak telah selamat dan tidak menerima nasib seperti Pulau Pinang.

UMNO akan terus berjuang untuk keamanan dan kesejahteraan rakyat Perak... InsyaAllah.

Kepada orang-orang Melayu fanatik Fuckatan Riots, sebelum baring atas jalan raya tu pastikan tidak ada semut ok.. karang naya je kena getit...

Akai ada ka?

No comments:

Post a Comment