Saturday 13 February 2010

NIZAR MEROYAN SEDAR DIRI KE TAK NI?

MALAYSIA MENUJU KE ARAH MONARKI MUTLAK...itulah kokokkan ayam tambatan DAPIG di Perak Ir. Nizar meroyan. Setelah kecundang di gelanggang mahkamah, barua DAPIG sekor ni masih tidak menerima ketentuan ILAHI yang dia bukan lagi MB Perak yang sah mengikut Perlembagaan Negeri dan Persekutuan. Barua ni ada baca buku Perlembagaan ke tidak? Sudah terang lagi bersuluh apabila majoriti ADUN hilang, DYMM Sultan Perak boleh melantik MB yang lain. Sebenarnya Barua ni tahu dia tidak lagi jadi MB (BONEKA) kepada Ngah dan Nge, tapi atas nasihat tuan2 penasihatnya, dia pun meroyanlah ke sana sini kononnya MB rakyat. Barua ni sedar ke tak yang melantiknya jadi MB ialah Sultan, bukan rakyat. Pengundi Pasir Panjang hanya memilih dia sebagai wakil rakyat, bukan sebagai MB... kemaruk kuasa (BONEKA) betul barua ni.

Sudah-sudahler.. tunggu saja PRU ke-13 nanti, itupun kalau pengundi kawasan nak pilih lagi. Kalaupun menang tak tentu lagi Sultan akan pilih barua ni (100% confirm takkan dilantik lagi sebagai MB). DAPIG pula nak letak calon Melayu supaya DAPIG dapat jadi MB... kalau menang 30 dari 29 kerusi ADUN nanti (DAPIG bertanding 18 kerusi je). Harap-harap DAPIG bertanding 30 kawasan ADUN nanti.

UMNO pula akan letak calon insyaallah di 35 kerusi DUN dan insyaallah akan menang kesemuanya berdasarkan sokongan orang Melayu kepada UMNO bertambah kukuh. Semuanya ketentuan ALLAH yang maha Esa (bukan Allah bagi penganut kristian ok). Semoga Raja Berperlembagaan di Perak dan Malaysia kekal daripada menjadi sebuah Republik Komunis.. amin..

Akai ada ka barua?

No comments:

Post a Comment